רוצים לחסוך בהוצאות המשכנתא? - השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך הון!

למה יועץ משכנתאות פרטי ולא פקיד/מוכר המשכנתאות בבנק?

במאמר זה ננסה לענות על השאלה – למה יועץ משכנתאות פרטי? מדוע כדאי לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי על פני התייעצות עם פקיד/מוכר המשכנתאות בבנק?

האם חשבתם פעם להגיש בקשה לתיאום והחזרי מס ללא יועץ מס מוסמך?

בדרך כלל, התשובה היא – לא.

במידה וכן, האם הרגשתם שאתם בקיאים מספיק על מנת להגיש את הבקשה בצורה המקיפה והמפורטת ביותר שתניב לכם את החזר המס הגבוהה ביותר?

האם חשבתם לנהל בעצמכם את ההשקעות שלכם מבלי להשתמש ביועץ השקעות מוסמך או מנהל תיקים מוסמך?

כמי ששימש שנים כמנהל תיקי השקעות וכמנהל סיכונים פיננסיים אני יכול לומר לכם בביטחון מלא, כי רמת הידע הדרושה מכם כל כך רחבה שאני בספק רב אם אדם מן הישוב יכול לנהל את השקעותיו בצורה המיטבית. איני אומר שאין אנשים שעושים זאת, אך הרבה מהם אינם מודעים לכל המידע הרב והניואנסים בענף. עובדה זו גורמת להם לבצע ניהול לא מיטבי במקרה הטוב וניהול חסר אחריות והרה אסון במקרה הרע.

שאלות דומות אתם יכולים לשאול את עצמכם גם כאשר אתם נדרשים לייצוג בבית משפט – תלכו ללא עו"ד?

דוחות כספיים והנהלת חשבונות – תעשו ללא רו"ח?

תתקנו לבד תקלות חשמל בבית ללא חשמלאי מוסמך?

אני די בטוח שעניתם על כל השאלות הללו בתשובה – לא!

כל השאלות הללו בעצם מדגישות את הצורך של כולנו להתייעץ ולהיות מיוצגים על ידי אנשי מקצוע, המומחים בתחומם. כך אתם רוצים להתנהל גם בתחום ייעוץ המשכנתאות ולשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי שדואג לאינטרסים שלכם ולא של הבנק.

כאן תגידו בוודאי, "טוב, יש את יועץ המשכנתאות בבנק בחינם, אז למה צריך יועץ משכנתאות פרטי שעולה לנו כסף?"

ובכן, בואו נבדוק רגע את הנושא. בכל הענפים שהזכרתי בתחילת המאמר, בהנחה שעשיתם את הדבר הנכון והאחראי והשתמשתם בשירותיו של איש מקצוע, האם הוא עבד בחינם? – כנראה שלא. את מי הוא ייצג? – ייצג אתכם בלבד. מי שילם לו על השירות? – אתם שילמתם לו. האם יש ארוחות חינם בחיים? הניסיון שלי לימד אותי שלא.

לכן, קחו בחשבון שה"יועץ" בבנק שעובד "עבורכם" בחינם, לא באמת מייצג אתכם אלא מייצג את האינטרסים של הבנק שמשלם לו את המשכורת.

מי יכול לקרוא לעצמו יועץ?

האם ידעתם שהחוק קבע כי אנשי המכירות בבתי השקעות העוסקים במה שכונה בעבר ייעוץ השקעות, אינם יכולים יותר להיקרא עוד יועצי השקעות אלא עליהם להיקרא "משווקי השקעות"?

זאת מפני שהמחוקק הבין כי מדובר באנשי מכירות של בית ההשקעות שבו הם עובדים ובתוך כך הם משווקים מוצרים פיננסיים של בית ההשקעות שבו הם עובדים. לבית ההשקעות יש זיקה למוצרים פיננסיים אלה (או שבית ההשקעות הוא הבעלים של אותם מוצרים פיננסיים או שהוא מנהל אותם בצורה זו או אחרת, אבל בכל מקרה, בית ההשקעות מרוויח כסף מאותם מוצרים פיננסיים).

באותו אופן צריך להתייחס גם לנציגי הבנקים למשכנתאות. נציגים אלה אינם שונים מכל איש מכירות שאתם פוגשים בחנות בגדים, באולם תצוגת רכבים או בחנות הסלולר הקרובה לביתכם.

הבנקים בישראל הם עסקים למטרות רווח וככאלה יעשו כל שמאפשרות להם המגבלות הרגולטוריות, שאליהן הם כפופים, על מנת להביא למקסימום רווח מפעילותם. מוכרי המשכנתאות בבנק מתוגמלים על ידו על פי פרמטרים שונים שנקבעים על ידו מעת לעת ובהתאם לאינטרסים ומטרות הבנק.

פקיד המשכנתאות בבנק = איש מכירות של הבנק!

יועץ משכנתאות פרטי הוא היועץ האובייקטיבי שלכם!

יועץ משכנתאות פרטי טוב יכול להביא אתכם לרווחה כלכלית, יעניק לכם ביטחון בהתנהלות הפיננסית שלכם בהווה ובעתיד ועל הדרך גם יחסוך לכם בין עשרות למאות אלפי שקלים בהחזרי המשכנתא שלכם.

זכרו, מוכרי המשכנתאות בבנק מייצגים את הבנק ולא אתכם – נוטלי המשכנתאות.

יועץ משכנתאות פרטי מייצג אתכם ולכן אתם משלמים לו בגין השירות שאתם מקבלים.

במאמר הבא תוכלו לקרוא על תפקידו של יועץ משכנתאות פרטי.