רוצים לחסוך בהוצאות המשכנתא? - השאירו פרטים ונעזור לכם לחסוך הון!

מהו תפקידו של יועץ משכנתאות פרטי?

במאמר הקודם ענינו על השאלה למה לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי. במאמר זה נסקור את תפקידו של יועץ המשכנתאות הפרטי.

יועץ משכנתאות פרטי יעשה עבורכם הרבה יותר מפקיד המשכנתאות בבנק

בין תפקידיו של יועץ משכנתאות פרטי ניתן למנות מספר תפקידים עיקריים:

  1. ניתוח פיננסי מקדים ועמוק של הלקוחות. במסגרת זו תיבדק היכולת הפיננסית הנוכחית של הלקוחות, העיסוק שלהם והביטחון התעסוקתי שלהם. בנוסף ייבחנו התכניות העתידיות שלהם הן בפן הפיננסי והן בפן המשפחתי (ילדים, נסיעות לחו"ל, רצון להגשים חלום שיש לו משמעויות פיננסיות, תכניות מגורים עתידיות) ועוד פרטים רבים. לאחר קבלת תמונה מדויקת ככל הניתן של הלקוחות מגיע השלב הבא:
  2. בניית תמהיל משכנתא המותאם במיוחד לצרכי הלקוחות ובהתבסס על הניתוח הפיננסי כאמור בסעיף 1. זהו שלב בו כל מה שנלמד על הלקוחות צריך לבוא לידי ביטוי בהרכב ההלוואה שיועץ המשכנתאות הפרטי יתאים עבור הלקוחות. חשוב להבין כי אין שני לקוחות בעלי מאפיינים זהים לחלוטין ולכן ישנה חשיבות רבה לתפירת החליפה המתאימה ביותר עבור כל לקוח ולקוח. זהו התפקיד בעל החשיבות הגדולה ביותר בעבודתו של יועץ המשכנתאות הפרטי (הרבה יותר ממכרז הריביות ומהביורוקרטיה הקשורה בתהליך קבלת המשכנתא ורישום השעבודים, ביטוחים וכו'). במקביל, תוגשנה בקשות לאישור עקרוני לקבלת הלוואה במספר בנקים. 
  3. מכרז ריביות. לאחר בניית תמהיל משכנתא שתפור למידותיהם של הלקוחות ולאחר שהתקבל אישור עקרוני מהבנקים לקבל אצלם הלוואה, מתבצע עבור התמהיל המומלץ מכרז ריביות בין מספר בנקים לצורך קבלת ההצעה הזולה ביותר. נהוג לייחס למכרז ריביות חשיבות יתרה, אולם כאמור לעיל, זהו שלב משני בחשיבותו ביחס לניתוח הפיננסי של הלקוחות ולבניית תמהיל המשכנתא המתאים ביותר עבורם.
  4. הגשת הבקשה לבנק וחתימה על הסכם ההלוואה. לאחר שבוצע מכרז ריביות בין הבנקים, מוגשת הבקשה לבנק שהלקוחות בוחרים בו ולאחר אישור הבקשה חותמים הלקוחות על הסכם ההלוואה בבנק.

שירותים אופציונליים נוספים

יכול ויהיו גם שירותים נוספים של יועץ המשכנתאות הפרטי כמו הטיפול מול משרדי הטאבו, רשם המשכונות וכו' אך אלו הם פרטים טכניים בלבד שליועץ המשכנתאות אין ערך מוסף רב. הוא פשוט מכיר את הפרוצדורות יותר טוב מהלקוחות ויארגן הכל ביעילות רבה יותר, אך אין בהן מומחיות רבה.

במאמר הבא נעמוד על ההבדלים בנטילת משכנתא עם יועץ משכנתאות פרטי מול משכנתא עם פקיד הבנק.